Garmin

Opgave

Med kontorer rundt i hele verden, og flere tusind ansatte manglede man, hos Garmin, et system, der kunne samle de løse ender og danne overblik. Sælgerne havde i forvejen adgang til et CRM-system, men det blev ikke brugt; Det var for kompliceret og for svært at finde frem og tilbage i, hvilket resulterede i, at få kunder fik alle besøgende og at man derfor ikke blev repræsenteret i butikkerne i den grad, som var ønsket.


Indsigt

Chainbox, gik sammen med Garmin, i gang med at finde ud af, hvad behovet egentlig var. Garmin ønskede en fælles platform for alle medarbejdere. Det var vigtigt at det ikke var et CRM-system, men et værktøj de kunne bruge på farten, som var så simpelt som overhovedet muligt, let tilgængeligt og nemt at rapportere i.

 

Garmin havde nogle få essentielle ønsker:

  • Besøgsdato, rating af butik og billeder af udstilling
  • Med få tryk skulle sælgerne have adgang til, hvad har kunden købt for i år, top 10 varer og lign.
  • Fem gennemgående spørgsmål, som gav en ide om butikken og om sælgerne levede op til forventningerne

 

Resultat/Løsning

Chainbox udviklede app’en Dealer Review i samarbejde med Garmin, og det har været en stor forandring. Sælgerne bruger det hver dag, app’en er altid opdateret, og løser de problemstillinger virksomheden sad med før. Hos Garmin har man gavn af bl.a. at følge indkøbsgraferne, sælgerne har aldrig haft bedre forbindelse til kunderne, da de altid er opdateret omkring deres sortiment og kan holde trit med butiksbesøg, både ift. hvorvidt de er blevet besøgt, men også vedligehold af display mm. Kort sagt er de “kæmpe fan af det”.

 

Dealer review bruges i dag af 16 Garmin-kontorer, der dækker over 31 lande. Udover Dealer Review, står Chainbox bl.a. også bag Garmins B2B-webshop, der dækker hele Europa.

 

Hvad der startede som tankestreger på en serviet, resulterer i år som 10 års jubilæum, og vi glæder os til mange flere.

 

 

Fakta

Garmin 

www.garmin.com

Est 1989

11.400 ansatte

Oracle

 

Produkter:

Customized Chainbox IO

“Den rigtige historie her er jo, at det CRM-system vi havde før, slet ikke blev brugt! Og jeg er sikker på at der er mange virksomheder, som også sidder med sådan et, og virkelig heller ikke bruger det - vi ved hvordan det er”

- Søren Burø, Sales & Site Manager DK

Få nyheder om tiltag og følg med bag skærmen